perjantai 5. elokuuta 2016

Minun hautajaiseni

Okei, oon ehkä hullu, mutta haluan pitää nyt tästä viikon postausputkesta kiinni ja kirjoitan tätä postausta puhelimella. Mun puhelin vaihtaa sanoja ja aina en sitä huomaa, joten kirjoitus virheitä ja outoja sanoja saattaa tulla. Jos joku lause kuulostaa ihan typerältä niin älkää välittäkö,vaan jatkakaa vain lukemista.

Olin tänään enoni hautajaisissa. Siellä oli ihan mukavaa, ja muutenkin nautin aina hautajaisista. Siellä on jotenkin niin surullinen tunnelma. Aloin miettimään, että millaiset hautajaiset haluaisin itselleni.

Mun hautajaisissa kaikki toisi kukka-asetelmia, koska on todella kaunista, kun arkun ympärille on aseteltu niitä paljon. Enollani niitä oli mun silmään liian vähän.

Kaikilla vierailla olisi jotain värikästä päällä, koska se vain surullistaa tunnelmaa, kun kaikilla on mustaa päällä.

Ruokana olisi kasvisruokaa. Mikä se juttu on, että hautajaisissa on aina jotain lihakeittoa, karjalanpaistia tai muura vastaavaa?

Mut tuhkattais. En halua että mun ruumis jää jonnekin maan alle mätänemään, vaan haluaisin, että osa tuhkista laitetaan sinne maan alle ja osa viedään ympäri maapalloa kaikkiin kauniisiin paikkoihin.

Siellä muistotilaisuudessa ois järjestetty pienille lapsille jotain ihan hullun kivaa viriketta, ja ne jotka haluaa, niin sais rauhassa kertoa niitä juttuja joita vainajasta kerrotaan.

Tuolla hautajaisissa oli paaaljon kuvia enon eri elämän vaiheilta. Mäki haluun.

Mun hautajaisissa tarjotaan alkoholia ja sitä saa kaikki yli 14 vuotiaat. Ne saa juoda sitä sopivasti. Aikuiset taas saa juoda pään täyteen halutessaan ja unohtaa mun kuoleman. Pitää hauskaa.

Okei nyt käsi puutuu niin pahasti, etten pysty enää kirjoittamaan, mutta eiköhän ne tärkeimmät jo tullu :D korjailen virheet sitten huomenna macillä.

Oonko mä hullu kun mä suunnittelen omia hautajaisiani? Enhän mä tällä hetkellä oo ees kuolemassa... ainakaan kovin varmasti :D

4 kommenttia:

  1. Monet suunnittelee omia hautajaisia. Mummo päätti omiin hautajaisiin virret, ruuat, tietääkseni papin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mutta en ole kuullut kenenkään ikäiseni suunnitelevan hautajaisiaan :D

      Poista
    2. Niin mutta en ole kuullut kenenkään ikäiseni suunnitelevan hautajaisiaan :D

      Poista
    3. No se on tietenkin eri asia :D

      Poista