keskiviikko 29. kesäkuuta 2016

Mua kosketeltiin lapsena ihan vääristä paikoista



Okei se tapahtui 2010, mutta mulla on kerrottavaa tästä, joten yritän kirjoittaa, vaikkakin se voi olla todella vaikeaa tietyistä syistä. Nyt tiedän jo tässä kirjoittamisen aloitus vaiheessa, että tekstiä tulee paljon, joten jos sinua ei kiinnosta voit lopettaa lukemisen jo alkuun, koska kirjoitan tätä vain itseni vuoksi.

Mä olin kolmannella luokalla, eli olin melkein kymmenenvuotias. Meillä oli hiihtoloma ja perheeni oli lähtenyt kylpylä hotelliin lomailemaan. Siellä hotellissa oli saunamaailma, joka oli tarkoitettu naisille ja miehille, niin että kaikki siis kävivät samoissa saunoissa ja suihkuissa. Lisäksi oli vaihtoehtona naisten ja miesten puoli erillisinä.

Mä en ole ihan varma kuinka paljon olen kertonut teille harrastuksistani, mutta olen siis harrastanut uintia viisivuotiaasta ja kilpaillutkin vanhempana, mutta nykyään enää valmennan pienempiä.

Rakastin uimista ja saunamaailmassa oli allas ja kaksi poreallasta. Se oli siis unelma, koska isä piti saunomisesta pitkään ja minä en viihtynyt saunassa kauaa. Minun ei tarvinnut odottaa suihkussa isää, kun voin mennä altaaseen.  Isä luotti, että minä osasin uida, koska olin harrastanut jo uintia pidempään, mutta halusi silti olla sen verran lähellä, että näki minut suurin piirtein.

Sillä kerralla menimme isän kanssa uimaan kahdestaan, koska oli jo melko myöhä ja sisarukseni olivat oikeasti niin pieniä, ettei olisi ollut kivaa minun osaltani olla kokoaikaa vauva-altaalla. Sisarukset jäivät leikkipaikalle äidin kanssa ja minä ja isä lähdimme uimaan.

Tavalliseen tapaani en viihtynyt saunassa pitkään ja kysyin isältä, voinko mennä siihen saunamaailman sisällä olevaan altaaseen odottamaan, että hänelläkin on sen verran lämmin, että voimme mennä yhdessä kylpylän puolelle. Isä antoi luvan.´

Nyt ahdistaa. Näen tapahtuman silmissäni, kuin se olisi video, jonka olen jo aiemmin katsonut, koska tiedän mitä tulee tapahtumaan. Mä en halua muistaa tätä, mut mun on pakko, että pääsen tästä joskus yli.

Käyn suihkussa vaihtamassa uimapuvun päälle. Menen altaaseen ja siellä on joku mies, joten uin vain pientä matkaa altaan toisessa päässä. Mies näytti kädellä, että voin uida hänestä ohi.

 Lähdin tyytyväisenä uimaan altaan mittaa edes takaisin, ja miehen ohi mennessäni tunsin, kun hän koski minua tissien ja alapään alueelle, joten pari kertaa miehen ohi uituani päätin vaihtaa porealtaaseen. Mies kuitenkin seurasi minua ja vaihdoin toiseen porealtaaseen. Tässä kohtaa en itse asiassa ole aivan varma muustakuin, että vaihdoin allasta todella monta kertaa mielestäni, (mutta mikä on todella monta kertaa yhdeksänvuotiaan mielestä…) mutta mies vain seurasi minua. Silloin kun mies nousi altaasta, niin huomasin, että hänellä seisoo; En tosin tiennyt mitä se tarkoitti.  Aloin kuitenkin ahdistumaan miehestä, joten menin sanomaan isälle, että joku setä seuraa minua.

Isä suuttui. Muistan, että pelkäsin, että isä suuttuu miehelle. Yllätyksekseni hän menikin vaan laittamaan uikkarit jalkaan ja kävi raivoamassa miehelle, että tämä joutuu linnaan. Muistan ihmetelleeni miksi mies ”joutuu linnaan”; Mä ainakin olisin halunnut päästä käymään linnassa. Olinhan sellainen prinsessa tyttö.

Menimme isän kanssa sanomaan uimavalvojalle, ja uimavalvoja lähti kanssamme takaisin saunamaailmaan. Mies ei ollut siellä enää. Syytimme toista miestä ensi ja voin vain kuvitella kuinka kamalalta tuntuu jos joku tulee yllättäen syyttämään jostain noin kamalasta, vaikket osaa tehdä mitään. Huomasin kuitenkin, ettei mies ollut oikea, koska hänellä ei ollut ”pippeli pystyssä”, ja hän näytti vähän eriltä ja hän puhui.

Isälle selvisi, että vaikka siellä onkin valvonta kamerat, niin silti ne eivät tallenna, joten meillä ei ollut mitään muuta todistajaa kuin minä ja hän, ja hän oli nähnyt miehen vain lyhyen aikaa.

Minä taas muistan miehen vieläkin, ja toivon vain, ettei hän koskaan tule kadulla vastaan.

Olimme luovuttamassa, koska mies oli vain mystisesti kadonnut, ja uimavalvoja kysyi haluammekovielä uida tämän jälkeen. Isän mieliala oli mennyt, mutta mä halusin edelleen ja niinpä olimme menossa vielä uimaan. Kun olimme astumassa veteen, oli mies sellaisessa altaassa, jossa on voimakas virta. Hän näki meidät ja minä näin hänet. Hän lähti vastavirtaan ja isä huomasi hänet. Uimavalvoja oli siinä lähellä ja mies saatiin kiinni. Tässä välissä en muista mitään muuta kuin vasta kun olimme palanneet aulaan. Muistan kun menin kertomaan äidille, mitä oli tapahtunut. Muistan, kuinka äiti suuttui miehelle. Muistan kun poliisit tulivat paikalle. Muistan kun säälin miestä.

Todennäköisesti, jos en olisi lähtenyt hakemaan isää, mies olisi raiskannut minut.

Mutta niin. Haluatteko kuulla tuon tapahtuman seurauksista? Kerron niistä sitten seuraavassa, ettei tästä postauksesta tule ihan liian pitkä.

Seurauksista kertova postaus: http://tavoiteenion.blogspot.fi/2016/07/mut-yritettiin-raiskata-part-2.html

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti