perjantai 3. kesäkuuta 2016

Peruskoulu, se on loppu nyt



Meillä oli tänään viimeinen oikea päivä koulussa. Meillä oli kevätjuhla, ja koska olin mukana tanssimassa, vietin siellä sitten koko päivän. Huomenna pitää vielä käydä hakemassa kirkosta todistukset, mutta sitten peruskoulu on virallisesti ohi.

Peruskouluun on mahtunut ihan kaikkea. On ollut yksinoloa, feikkikavereita ja oikeita ystäviä.

Alakoulun olin aika lailla kokonaan yksin. Minulla oli ne ”kaverit” joiden kanssa pystyi välitunneilla leikkimään, mutta vapaa-ajalla olin yksin. Tietysti välillä olin jonkun kanssa läheisimmissä väleissä, mutta koko peruskoulun olin se, jolle opettaja määräsi parin, koska kukaan ei oikeasti halunnut pariksi.

Yläkoulussa löysin sitten toisilta luokilta aivan ihanat ystäväni, jotka välittävät oikeasti, eivätkä jauha (ainakaan mun tietääkseen :´´´D) paskaa selän takana. Heidän kanssaan voin olla oma itseni. Heistä oikeasti välitän.

 

On ollut myös parempaa ja huonompaa opettajaa. Joidenkin kanssa olen tullut hyvin juttuun, toiset taas olivat täysiä paskoja. Yksi sijainen aloitti kiusaamiseni alakoulussa. Jotkut opettajat, kuten luokanvalvojani on olleet tukena ja nostaneet minua ylös pohjalta.

ja vaikkei meillä ehkä ollutkaan paras luokka, niin jokainen luokassamme yläkoulussa oli tärkeä. Sen huomasi, kun yksi sairastui, ettei luokka ollut enää sama. Onneksi pidimme häneen yhteyttä. Meidän luokassa oli ihan mahtavia tyyppejä, ja vaikka jotkut heidän teot satuttivatkin, ja tuntui, etteivät he välitä, jäävät he silti mieleeni tärkeänä osana tätä elämän vaihetta.

Jotenkin uskomatonta, että peruskoulu on loppu. Sitä on jatkunut niin pitkään :D

Eikö se ollut niin, että kun yksi vaihe loppuu, niin toinen alkaa? Ehkä tämä elämä näyttää vielä jossain vaiheessa olevansa elettävä J

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti