maanantai 29. helmikuuta 2016

Entä jos en jaksakkaan


 

Tänään aamulla tuli tosi paha ahdistus. Kouluun piti mennä vaikka en ollut varma, olenko väleissä toisen kaverini kanssa, vaikka tiesin, etten osaa englantia yhtään enempää kuin eilenkään ja koe oli tulossa vielä samana päivänä. Vaikka pelotti mitä tapahtuu verkostopalaverissa, tai pääsenkö edes sinne.

Ensimmäisen tunnin luin vain sitä englantia, koska minulla ei ollut vielä tuntia. Toisen tunnin mietin, miten saan haettua takkini kavereiden luota, kohtaamatta kavereita. No mahdotontahan se oli.

Välit kaveriini ovat varsin oudot. Kaverit olivat sopineet keskenään sillä aikaa kun olin pois koulusta, mutta minä ja se, jolle annoin mahdollisuuden sopimiseen, emme olleet puhuneet sen jälkeen, koska hän ei edes yrittänyt sopia tän toisen kanssa.

Mutta siis menin hakemaan takkia ja kenkiä ja kaveri, jonka kanssa olen väleissä tuli halaamaan minua. Toinen katsoo vieressä ja sanon vain, että minun on mentävä lukemaan englannin kokeeseen, joka on seuraavalla tunnilla.

Kun pääsen luokan eteen, iskee ahdistus, ja tuntuu, etten selviä tilanteesta. Kerään itseni (oli muuten vaikeaa..) ja menen kokeeseen. Kokeesta tulee 7- ja olen todella iloinen, koska englanti ei todellakaan ole vahvimpia aineitani.

Seuraavalla välitunnilla välttelen katsetta kaveriin, jonka kanssa en ole puhunut viimeiseen puoleen viikkoon. A H D I S T A A! ! !

Ruokavälitunnilla kaveri, jonka kanssa en ole väleissä on mennyt jo syömään ja tulemme toisen kaverin kanssa perästä. Kun istun pöytään kaveri, jonka kanssa minun ei pitänyt olla väleissä kysyy ihan tavallisesti minua leffaan. Olen vähän hämmentynyt, mutta osaan sentään sanoa, etten pääse, koska on valmennus.

Siinä kun jonotin ruokaa, tapahtui myös todella ahdistava asia. Huomasin, kun eräs meidän luokkalainen ärsyttävä tyttö katsoi minua selvästi arvioiden. Tuli yksi pahimmista ahdistuksista koko päivänä. Pelottavinta on, ettei yksikään katse ole koskaan vaikuttanut minuun noin paljon. Ja saan noita katseita vähintään kerran viikossa.

Mutta sain välitunnin aikana kerrottua kavereille, ettei lastensuojeluilmoitus mennyt eteenpäin. Hetken minusta tuntui, että molempia kavereitani jopa kiinnosti.

Seuraavien tuntien jälkeen meillä oli verkostopalaveri, joka meni ihan hyvin kiusallisuutta lukuun ottamatta.

Kun illalla lähdin valmentamaan, tuli samanlainen ahdistus, kuin ennen koetta. Se tunne oli lähinnä, että haluan nyt ja heti nähdä verta, joka vuotaa kädestäni, tuntea veren lämmön, kun se valuu kättäni pitkin alas. Sen kun käsi vuotaa, kuinka pystyn silloin ajattelemaan vain sitä. Se kun halusin kuolla.

Tunne oli niin paha, että annoin itselleni luvan, että jos se vielä samana iltana tulee, niin saan viiltää.

Kun tulin valmentamasta pois, niin tunne oli aikalailla pois. Mutta se kasvaa kokoajan, joten katsotaan nyt ovatko käteni vielä huomenna näin siistit..

 

Mulla on jo idea seuraavasta postauksesta, joten katsotaan, milloin se tulee J

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti