maanantai 5. lokakuuta 2015

Tärkeät kiusaajat satuttaa eniten

Kiusaaminen satuttaa, mutta se satuttaa viellä enemmän jos sitä tekee läheiset ystävät.

Mua kiusattiin kolmosluokalla. Se oli kauheaa. Silloin minua kiusasi ensin yksi meidän luokan poika. Lopulta muutkin pojat rupesivat kiusaamaan. Lopulta koko luokka kääntyi minua vastaan; opettaja mukaan lukien. En viellä tiennyt mitä lesbo tarkoitti, mutta sillä nimityksellä minua haukuttiin, kun leikin rinnakkais luokkalaisten ystävieni  kanssa heppaa. Lisäksi minulla oli lempinimi, josta en yhtään pitänyt ja kun kaikki tiesivät etten pidä siitä varsinkaan kun en ollut itse sitä keksinyt niin oli tilanne valmis. Opettajakin saattoi käyttää tätä vahingossa ja se lietsoi pahinta kiusaajaani todella pahasti. 

Lisäksi kuulemma hakisin niin pahalle, että jos koskin johonkin niin sitä ei voinut käyttää.. Ja vaikka muu kiusaaminen loppui niin tämä jatkui koko alakoulun. 

Kun kolmosella kerroin äidille, että minua kiusataan, niin kiusaaminen väheni, mutta jatkui syrjintänä, paskanjauhamisena seläntakana ja haisevana pidettävänä.

Mutta tämä ei ollut aihe josta minun piti puhua vaan se, että mitä yläkoulussa tapahtui. :D Kun pääsin yläkouluun, niin porukkaa tuli niin paljon lisää, ettei tarvinnut liikkua alakoulun *kavereiden* kanssa vaan rupesin liikkumaan porukassa, jossa oli tuttu eskarista. Hänellä oli omat kaverit ja ystävystyminen heidän kanssaan. Minä hain viellä roolia ja koska olin viellä hämilläni siitä, että minulle saattoi jopa löytyä pari tunnilla ja välitunnilla olin heidän kanssaan samanarvoinen. Nautin tilanteesta ...mutta... Sitten jostain syystä sain porukassani ns. Kiusaajan roolin muiden mielestä, ja he  rupesivat naureskelemaan minulle eikä minun jutuilleni. Tämä satutti todella pahasti varsinkin kun olin pitänyt tuota yhtä tuttua koko elämäni parhaana kaverinani. Lisäksi porukkaan oli todella vaikea päästä. Olin pyörinyt porukassa jo melkein vuoden, mutta silti en kuulunut siihen heidän mielestään.

Sitten aloin pyöriä samassa alakoulussa olleen tytön kanssa, koska hän oli selvästi kasvanut henkisesti, ja meillä alkoi olla jo samoja mielenkiinnon kohteitakin. Hänestä tuli minulle todella tärkeä. Mutta hänellä on kaverina yksi samalla luokalla alakoulussa ollut tyttö joka oli jo siellä ollut ehkä vähän ilkeä minua kohtaan. Lisäksi porukassa pyörii yksi todella mukava tyttö, joka on kans mulle todella tärkeä. Mutta aloin pyörimään tässä porukassa ja luotin kaikkiin täysillä. Kaikki menee ihan hyvin, vaikka nämä kaksi muuta mulle selvästi tärkeämpiä ovatkin kuin tämä ex-luokkakaveri. Mutta tämä on molemmin puolista joten ainakin yritän olla vähän etäämpi häneen, jottei hän enää minua satuta, vaikka siinä välillä onnistuukin.

Olen taas tilanteessa jossa samalla luokalla ei ole kavereita, mutta minulla on ainakin joku joka välittää <3 niin pitäis olla kaikilla.

Ja oikeesti jos jotakuta kiusataan nii kertokaa aikuisille. Varsinkin jos kiusataan kaveriporukan sisällä, koska sitä opettajat eivät huomaa. 

Tätä postausta ei saa jakaa

Toivottavasti jaksoitte lukea mun avautumisen :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti