sunnuntai 4. kesäkuuta 2017

En vaan opi englantia

Pitäis vissiin lopettaa lukio kesken tai jotain ku en vaan opi sitä enkkua. Kaikki muu menee ainaki 6 numeroil ja yleisemmin 8 mut sit tulee joku perkeleen enkku, joka ei mee ees läpi. Luin siihen kokeeseen jotain viikon ja olin varma et ainakin 5 tulee, koska kumminki osasin omasta mielestäni ne asiat, mutta ei voinu päästää ees läpi opettaja vaan oli pakko antaa 4+... Oikeesti miks englanti on mulle niin vaikeeta. Se ei vaan yksinkertaisesti tartu mun päähän.

Sitten ku valitin kavereille, et en taaskaan päässy läpi, niin ne vaa ihmetteli, miten joku ei osaa niin yksinkertaista asiaa kuin englanti. Tiedättekö, luin sanoja oikeesti jokaisesta kappaleesta sen 4h ja kappaleita oli 4 ja silti ei. En vain osaa. Miksen?

Itkettää. Taas käytin turhaan aikaa asiaa, jota en opi. Vaikka lukisin kaikki maailman englannin kieliopit ja sanat ulkoa ja kokisin osaavani ne täydellisesti, niin silti en pääsisi kokeestaläpi ja joka ikisellä rivillä olisi huomautus siitä, mikä meni väärin.

Kaikkein pahinta on se, että mun on taas kerrottava äitille et sain 4:n kokeesta ja siitä tietää mitä tapahtuu. Ei auta vaikka mitä tekisin nii silti lukion enkku on aivan liian vaikeaa mulle. Yläkoulun enkusta voisin saada nykyisellä enkulla ehkä 8 mutta lukiossa sama taitotaso ilmeisesti vastaa 4:ää.

Miten mä puran tän olon? mitä mä teen ettei tää paha olo mikä kokeesta tuli jatku? En mä vieläkään osaa käsitellä tunteita, vaikka parempaan suuntaan oonki menossa. Jos tää ahistus paska jääki päälle taas ja sit en pääsekkään siitä yli? Miks elämä on näin helvetin vaikeaa.

Sori tämmönen aivan turha postaus. Oli vaan pakko purkautua edes jonnekkin.

2 kommenttia:

  1. Kaikki ei voi osata samoja asioita ja sulla se nyt on vaan englanti, ei kenenkään pitäis sanoa et miten jotkut ei osaa niin yksinkertaista asiaa. Varmasti säkin osaat jotain mitä sun kaverit ei.

    Ja voisit koulukirjojen lisäksi harjotella englantia katsomalla vaikka jotain sarjoja, Youtube-videoita tai vaikka lukemalla blogeja? Mutta tsemppiä sulle ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se on mut tuntuu niin epäreilulta et kaverit saa 9 kokeesta vaikkei lue ja kun mä luen sen 3 tai 4 päivää niin silti tulee kokeest 4🙁 Just oon yrittänytki tolleen mut silti se englanti ei vain tartu päähän

      Poista